Omzet detailhandel groeit, vooral online

Omzet detailhandel groeit, vooral online

De detailhandel heeft in september 4,6 procent meer omgezet dan een jaar eerder, meldt het CBS. Zowel de foodsector als de non-foodsector realiseerde een hogere omzet. Online was de groei het sterkst: een stijging van 21,8 procent.

De omzet van de winkels in non-food groeide met 4,4 procent. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) was 2,9 procent hoger dan een jaar eerder. De winkels in meubels en woninginrichting en de winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren boekten de grootste omzetstijging. Iets kleiner was de omzetgroei bij de kledingwinkels, de winkels in schoenen en lederwaren en de drogisterijen. Ook de omzet van de winkels in consumentenelektronica en witgoed, en de winkels in recreatie-artikelen lag hoger dan een jaar eerder.

De winkels in voedings- en genotmiddelen hebben 1,1 procent meer omgezet. Het volume kromp met 0,4 procent. De omzet van de supermarkten lag 1,5 procent hoger, die van de speciaalzaken was twee procent lager dan een jaar eerder. Pure webwinkels hebben 17,1 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 29,1 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!