Decathlon heeft niks met Black Friday

Decathlon heeft niks met Black Friday

Decathlon waarschuwt consumenten dat ze op Black Friday vaak minder voordelig uit zijn dan ze denken. Linksom of rechtstom betalen ze toch de rekening. Steeds meer Nederlandse winkels lijken mee te doen aan het koopjesfestijn (dit jaar op 29 november), maar sportwinkelketen Decathlon doet niet mee.

Commercieel manager Wouter Mans van Decathlon Nederland wijst op gegevens van softwarebedrijf Omnia Retail, die gebruikt worden voor prijs- en marketingstrategieën. Uit die gegevens blijkt dat met Black Friday de prijzen niet per se gunstiger zijn. Wel wordt duidelijk dat er dan meer prijsveránderingen zijn; de prijs kan zowel zakken als stijgen.

"Black Friday past gewoon niet in onze bedrijfsfilosofie", zegt Mans. "We zijn een familiebedrijf en hebben de missie om sport voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk te maken. Dat doen we door elke dag een scherpe en eerlijke prijs te rekenen." 

Met zijn boodschap sluit Mans zich aan bij de waarschuwende woorden van de Consumentenbond. Die stelde vorig jaar vast dat de kortingen die winkeliers geven tijdens Black Friday gemiddeld niet hoger zijn dan op andere momenten in het jaar. Uit onderzoek van Panelwizard voor Acties.nl onder ruim duizend Nederlanders blijkt dat driekwart van de ondervraagden denkt dat de meeste kortingen op Black Friday niet uniek zijn. Toch zegt zestien procent toch te worden verleid tot aankopen die ze anders niet zouden doen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!