Nederlander gelooft kortingen Black Friday niet, maar koopt wel

Nederlander gelooft kortingen Black Friday niet, maar koopt wel

Bijna zeventig procent van de Nederlanders denkt dat de kortingen op Black Friday nep zijn. Toch is één op de vijf van plan sowieso iets te kopen. Dat blijkt uit onderzoek van strategie- en marketingadviesbureau Simon-Kucher & Partners onder duizend Nederlanders.

Zo'n 95 procent van de ondervraagden kent het uit de VS overgewaaide koopjesfestijn. Toch weet slechts een kwart wanneer het Black Friday is: de laatste vrijdag van november. Mannen zeggen vooral op zoek te gaan naar elektronica, vrouwen kopen vooral modeartikelen. Mannen zijn eerder bereid te zijn flink de portemonnee te trekken. Bijna 45 procent wil meer dan honderd euro uitgeven, ten opzichte van ruim 24 procent van de  vrouwen.

Eerder kwam uit onderzoek van Panelwizard voor Acties.nl iets soortgelijks naar voren. Driekwart van de ondervraagden zei tegen de onderzoekers te denken dat de meeste kortingen op Black Friday niet uniek zijn. Toch zei zestien procent te worden verleid tot aankopen die ze anders niet zouden doen.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends