Oliegroothandel DGV voert promotiecampagne voor benzinestations van PicoBello

Oliegroothandel DGV in Alphen aan de Rijn zet zijn nieuwe PicoBello discountbenzinestations als second brand in de markt. DGV exploiteerde al stations van het A-merk Texaco. PicoBello startte in november 2002 op een voormalig Texaco-station in Roosendaal. Momenteel zijn er negen locaties in Nederland, het merendeel in Brabant en Zuid-Holland. Volgens commercieel directeur van DGV Aschwin Vermeulen draait het second brand uitstekend. Zo heeft het station in Utrecht de omzet weten te verdrievoudigen. PicoBello betekent voor DGV, dat als oliegroothandel slechts enkele tankstations exploiteert, een flinke cultuuromslag. De tankstations voerden lange tijd het Texaco-merk omdat DGV een joint-venture heeft met Texaco. De second brand moest zich sterk gaan onderscheiden van Texaco. De stations werden omgekleurd van zwart en rood naar blauw, geel en wit. Vermeulen beperkte het assortiment in de winkels door van elke productsoort alleen het bekendste merk op te nemen. De kosten werden verder verlaagd door beperkte openingstijden. De shops sluiten om 21.00 uur en na die tijd kunnen klanten alleen bij een betaalpaal hun benzine afrekenen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!