Consumentenbond: Webshops steeds lakser met terugbetalen klant

Webwinkels betalen steeds vaker te laat of een onvolledig bedrag terug aan hun klanten. Dat concludeert de Consumentenbond na onderzoek bij ruim tweehonderd webshops.

Ruim een derde, namelijk 76 van de 203 onderzochte winkels, betaalde minimaal één op de drie bestellingen niet of te laat terug. De webwinkels scoren slechter dan tijdens de zes eerdere onderzoeken naar terugbetalingen door de Consumentenbond. Zes onlinewinkels, waaronder Tabletpoef.nl en Welovemusthaves.com, betaalden gedurende de onderzoeksperiode helemaal niets terug aan hun klanten. Die eerste is inmiddels failliet. Ook drie klanten van het in zwaar weer verkerende Neckermann.com kregen geen bedrag teruggestort voor hun retourzending.

De bond noemt de resultaten zorgelijk en houdt niet alleen de webshops, maar ook de brancheorganisaties verantwoordelijk. “Van de onderzochte webwinkels die bij Thuiswinkel.org zijn aangesloten, ging ruim de helft de mist in. Dat is een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. Dat moet je je als keurmerk aantrekken.” Volgens de Consumentenbond zijn verhuizingen, fouten van het personeel of haperende techniek veelgebruikte smoezen van de webshops.
 

Reacties 2


ikke weet het 26 nov, 17:25

Dat de artikelen terug betaald moeten worden is niet meer dan normaal. maar dat de winkelier ook de verzendkosten terug moet betalen slaat nergens op.

Als je fysiek iets koopt in de winkel krijg je het parkeergeld en benzinegeld ook niet terug.


tom van veen 27 nov, 09:07

dat niet maar je hebt wel exact kunnen zien wat je koopt
wat niet het geval is bij koop op afstand

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!