Aan de Utrechtsestraat in Amsterdam opende het Australische cosmeticamerk Aesop vorige week zijn eerste vestiging op Nederlandse bodem. In een karakteristiek pand uit de zeventiende eeuw - eerder een snoepwinkel geweest - staan de producten van het merk strak opgesteld. De ornamenten, bogen en grote glazen pui geven het geheel een stijlvolle look.
De inrichting is ontworpen door Studio Valentin Loellmann. In het ontwerp spelen de bestaande en nieuwe materialen in het pand een grote rol. Zo zijn voor het raam fonteinen geplaatst van Belgisch lijmsteen (bedoeld voor productdemonstraties), een materiaal dat goed past bij de walnoten counter en bank.
Aesop is opgericht in Melbourne in 1987. Het merk...
Aan de Utrechtsestraat in Amsterdam opende het Australische cosmeticamerk Aesop vorige week zijn eerste vestiging op Nederlandse bodem. In een karakteristiek pand uit de zeventiende eeuw - eerder een snoepwinkel geweest - staan de producten van het merk strak opgesteld. De ornamenten, bogen en grote glazen pui geven het geheel een stijlvolle look.
De inrichting is ontworpen door Studio Valentin Loellmann. In het ontwerp spelen de bestaande en nieuwe materialen in het pand een grote rol. Zo zijn voor het raam fonteinen geplaatst van Belgisch lijmsteen (bedoeld voor productdemonstraties), een materiaal dat goed past bij de walnoten counter en bank.
Aesop is opgericht in Melbourne in 1987. Het merk staat bekend om zijn karakteristieke winkels, waarvan er inmiddels ruim 230 wereldwijd te vinden zijn. Aesop neemt het design van elke nieuwe winkel nauwkeurig onder de loep, zodat elke boetiek dezelfde kenmerkende sfeer uitstraalt. De cosmeticaproducten bestaan uit botanische en in het lab gekweekte ingrediënten.