Supermarkt in de lift, speelgoedwinkel krijgt het nog zwaarder

Supermarkt in de lift, speelgoedwinkel krijgt het nog zwaarder

Supermarkten kunnen volgend jaar rekenen op een omzetgroei van drie procent, maar fysieke non-foodwinkels krijgen het moeilijker. Vooral voor speelgoedwinkels breekt opnieuw een zwaar jaar aan, blijkt uit onderzoek van het ING Economisch Bureau. 

Waar de omzetgroei in de totale detailhandel in 2020 opnieuw drie procent zal bedragen, is de verwachting dat de omzet bij speelgoedwinkels opnieuw fors daalt. Ook de fashionbranche krijgt te maken met een lichte omzetdaling. Fysieke non-foodwinkels die wel op omzetgroei kunnen rekenen zijn de woonwinkels, waar een groei van vijf procent wordt verwacht. 

De omzet in het foodsegment zal naar verwachting iets meer toenemen dan in non-food. Afgelopen jaar was dat andersom, met name wegens de btw-verhoging die de food-aankopen licht afremde. Voor supermarkten wordt een omzetgroei van drie procent voorspeld. Ook online verwacht ING dat de omzet van voeding zal stijgen, maar niet heel rap; van de huidige vijf procent naar tien procent in 2025.

De sterkste groei vindt volgend jaar online plaats. In het multichannel-segment wordt een groei verwacht van twintig procent en bij pure webshops twaalf procent. Inmiddels is e-commerce in categorieën als elektronica, speelgoed en fashion goed voor een marktaandeel van dertig tot veertig procent.  
 

Reacties 2


Dave De kleine 4 dec, 11:23

Is dit het einde van intertoys dan echt🤔


Frits Vries 4 dec, 15:11

Idd.lkkr goedkoop failliet laten gaan.
Nog goedkoper terug kopen.
En nu nog goedkoper failliet laten gaan.
Tel uit je winst.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!