Het Franse schoenenmerk Both staat wereldwijd bekend om zijn schoenen met rubberen designelementen. Het merk werd eerder verkocht bij diverse retailers, maar nu heeft Both een eigen brandstore geopend die, tegen alle verwachtingen in, niet in Parijs maar in Tokio te vinden is.
De winkel, gevestigd in de Japanse wijk Kita Aoyama, is ontworpen door Nicolas Santos, artistiek directeur van het merk. In het design is rekening gehouden met de innovatieve esthetiek waar het merk voor staat, wat resulteert in een winkel met industriële elementen enerzijds en ruwe constructiematerialen anderzijds.
Opvallend is de wand met lange planken en grote spiegels, waarop schoenen...
Het Franse schoenenmerk Both staat wereldwijd bekend om zijn schoenen met rubberen designelementen. Het merk werd eerder verkocht bij diverse retailers, maar nu heeft Both een eigen brandstore geopend die, tegen alle verwachtingen in, niet in Parijs maar in Tokio te vinden is.
De winkel, gevestigd in de Japanse wijk Kita Aoyama, is ontworpen door Nicolas Santos, artistiek directeur van het merk. In het design is rekening gehouden met de innovatieve esthetiek waar het merk voor staat, wat resulteert in een winkel met industriële elementen enerzijds en ruwe constructiematerialen anderzijds.
Opvallend is de wand met lange planken en grote spiegels, waarop schoenen uitgestald staan. Daar tegenover staat een bakstenenmuur die van de vloer tot het plafond is voorzien van een ingewikkelde constructie die het meest weg heeft van een steiger. Ook deze wand wordt gebruikt voor het tentoonstellen van schoenen.
Om de banden tussen Both en de creatieve gemeenschap van Tokio te vieren, is het merk een samenwerking aangegaan met het Japanse merk Jenny Fax. Het resultaat: een kunstinstallatie en apart display voor in de etalage, die de winkel een creatieve uitstraling geven.