Na het openen van drie winkels in Amsterdam vond sieradenmerk Anna+Nina het tijd om een kijkje over de grens te nemen. Dit jaar opende het merk de eerste Belgische vestiging in Antwerpen. Medeoprichter Nina Poot ziet veel potentie voor Anna+Nina bij onze zuiderburen. “De Belgische vrouw houdt nog meer van mooie producten dan de Nederlandse.”
Qua buitenlandse uitbreiding blijft het waarschijnlijk niet alleen bij Antwerpen. Anna+Nina heeft de ambitie om wereldwijd nog minstens vijf eigen winkels te lanceren, vertelde Poot eerder aan Ecommerce News. Hoewel er onder meer in Engeland, Duitsland en Denemarken al met verkoopagenten wordt gewerkt, wil het merk met de komst van meer eigen winkels zijn bereik verder vergroten. “Het staat buiten kijf dat deze samenwerkingen goed zijn voor de verkoop, maar voor de branding van je merk gaat niets boven een eigen fysieke winkel.”
Na het openen van drie winkels in Amsterdam vond sieradenmerk Anna+Nina het tijd om een kijkje over de grens te nemen. Dit jaar opende het merk de eerste Belgische vestiging in Antwerpen. Medeoprichter Nina Poot ziet veel potentie voor Anna+Nina bij onze zuiderburen. “De Belgische vrouw houdt nog meer van mooie producten dan de Nederlandse.”
Qua buitenlandse uitbreiding blijft het waarschijnlijk niet alleen bij Antwerpen. Anna+Nina heeft de ambitie om wereldwijd nog minstens vijf eigen winkels te lanceren, vertelde Poot eerder aan Ecommerce News. Hoewel er onder meer in Engeland, Duitsland en Denemarken al met verkoopagenten wordt gewerkt, wil het merk met de komst van meer eigen winkels zijn bereik verder vergroten. “Het staat buiten kijf dat deze samenwerkingen goed zijn voor de verkoop, maar voor de branding van je merk gaat niets boven een eigen fysieke winkel.”
Naast eigen winkels verkoopt het sieradenmerk zijn collectie ook via ruim driehonderd nationale en internationale retailers, waaronder de Bijenkorf, het Engelse Liberty en het Deense Ilum. De grootste groei zit volgens Poot echter in de webwinkel. “De totale omzet stijgt jaarlijks met zo’n dertig procent, waarvan een groot gedeelte afkomstig is via het online kanaal. Aangezien e-commerce grenzeloos is, verwachten we dit nog veel verder uit te bouwen.”
Anna+Nina werd in 2012 opgericht door Poot en goede vriendin Anna de Lanoy Meijer. Het merk verkoopt onder meer sieraden, kleding en woonaccessoires. Met een conceptstore in de Amsterdamse Pijp en een groot netwerk op Instagram werd Anna+Nina populair. Twee jaar later volgde de oprichting van een webshop en er werden nog twee winkels in onze hoofdstad geopend.