De Nederlandse webshop Loavies denkt erover na om in de toekomst fysieke winkels te openen. Dat laat medeoprichter Jorn van Klooster weten in een interview met RetailTrends.
"We zien absoluut mogelijkheden op dat gebied", aldus Van Klooster over Loavies’ mogelijke uitbreiding naar fysieke retail. "Ik denk zeker dat ons merk daar in de toekomst bij gebaat kan zijn." Concrete plannen zijn er nog niet; internationale uitbreiding staat op dit moment hoger op de agenda van het modebedrijf.
Vorige maand opende Loavies zijn eerste pop-upstore in het Utrechtse winkelcentrum Hoog Catharijne. "We kregen de kans om offline ons gezicht te laten zien", zegt Van Klooster hierover. De retailer besloot niet voor een traditionele winkel, maar voor een 'feestelijk event' te gaan, waar het party-assortiment van Loavies wordt aangeboden tegen een achtergrond van 'shiny discoballen' en 'Instagrammable spots'. "Ook de winkel zelf ziet eruit als een feestje."
Loavies begon in 2012 als multi-brand webshop maar verkoopt nu uitsluitend zijn eigen label. De online retailer werd vooral groot dankzij de focus op social media en samenwerking met influencers. Daarnaast wil het merk zich onderscheiden door regelmatig nieuwe items te 'droppen' volgens de laatste trends. Dat Loavies daardoor in de categorie 'fast fashion' valt, daar zit Van Klooster niet mee. Waarom hij daar juist trots op is, lees je hier.
Lies Van hal 28 aug, 21:37