Decathlon stopt per 2 januari met gratis bezorgen. De sportwinkelketen wil in het nieuwe jaar minder kwijt zijn aan de verzending van bestellingen. Daarnaast speelt ook het milieu een rol, schrijft MarketingTribune. Producten afhalen in de filialen en retourneren blijven gratis.
De kosten voor Decathlon die het verzenden met zich meebrengt, zijn de afgelopen jaren fors gestegen door de groei in het aantal online bestellingen. Daarnaast wil de retailer de uitstoot van CO2 door het transport beperken. Het neerleggen van verzendkosten bij de consument zou bijdragen aan een efficiënter en duurzamer bezorgsysteem. Het uitgangspunt is een 'eerlijke prijs voor iedereen'. Door kosten te besparen op verzending, wil de winkelketen zijn producten blijvend in prijs verlagen.
Woordvoerder Laurens Spiele laat aan Marketing Tribune weten: "Een beter milieu begint nog steeds bij jezelf en het is aan zowel klant als webshop om een juiste balans te vinden en ervoor te zorgen dat ook toekomstige generaties nog lekker buiten kunnen sporten."
Machiel R 18 dec, 12:57