H&M heeft 'niets te verbergen over herkomst kleding'

H&M heeft 'niets te verbergen over herkomst kleding'

H&M heeft zijn productieketen inzichtelijker gemaakt. Bij elk kledingstuk staat nu in welk land en in welke fabriek het item gemaakt is en hoeveel mensen er in die fabriek werken. Dat meldt The New York Times. 

De extra informatie bij de kleding, die te vinden is onder het kopje ‘duurzaamheid’, toont aan dat het bedrijf niets te verbergen heeft, vertelt Pascal Brun, hoofd duurzaamheid bij H&M. Ngo’s juichen de stap toe, maar zijn ook kritisch: er is een hoop dat de consument nog niet weet, zoals het loon van de arbeiders. 

“Transparantie is vooral een middel om een doel te bereiken, maar louter informatie delen over waar een kledingstuk wordt geproduceerd, garandeert geen betekenisvolle veranderingen in de werkomstandigheden in de fabriek”, vertelt Aruna Kashyap van Human Rights Watch. 

In Nederland maakte onder meer Zeeman, HEMA en WE Fashion al hun productielocaties bekend. Zij tekenden samen met vijf andere retailers de Transparency Pledge, waarmee meer inzicht gegeven wordt in de productielocaties en het inzetten op het verbeteren van de arbeidsomstandigheden en lonen. 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!