Retourkosten rekenen levert meer op voor Twentse webwinkel

Webwinkel Sans Online heeft 'fors minder retourzendingen, en meer omzet' door geld te vragen voor retourzendingen. Dat vertelt eigenaar Tom Sans aan Tubantia

Het aantal retouren bij de webshop uit Rijssen is gezakt van 48 naar veertig procent, dat scheelt zo'n 12,5 duizend pakketjes. Daardoor wordt er voor het eerst in jaren winst gemaakt. Na het introduceren van de retoursticker van 2,95 euro liep de omzet wat terug, maar dat herstelde na een maand. "Ik denk dat klanten er meer bij stilstaan wat ze kopen. Niet iedereen begrijpt het hoor, we zijn ook klanten kwijtgeraakt. Maar de boodschap dat niet alles gratis kan, is overgekomen."

De webshop kondigde in maart aan noodgedwongen geld te vragen voor retourzendingen. In 2018 werd de helft van alle bestelde pakketjes teruggestuurd en het bedrijf leed daardoor een verlies van 200 duizend euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!