Van Bommel zet in op wholesale-verkoop

Van Bommel zet in op wholesale-verkoop

De wholesale-markt is de belangrijkste markt voor schoenenmerk Van Bommel. "Ja, we hebben een eigen webshop en ja, we hebben eigen winkels, maar onze grootste klantengroep zijn die wholesale-klanten”, vertelt algemeen directeur Reynier van Bommel aan Twinkle.

Om ook wholesale-retailers te kunnen bedienen die niet zo kundig zijn op onlinegebied en bijvoorbeeld geen webshop hebben, wil Van Bommel in de toekomst Stockbase DSA (digital sales assistant) integreren. “Via deze samenwerking heeft de fysieke retailer als het ware een miniwebshop tot zijn beschikking”, legt Van Bommel uit. “En krijgt hij toegang tot die grotere collectie op bijvoorbeeld een iPad, waarmee hij zijn klant in een één-op-éénsituatie toch dat paar schoenen kan aanbieden dat hij niet in de winkel heeft staan.”

Eerder dit jaar liet het schoenenmerk weten zijn schoenen vanaf 2020 voor het eerst via pure onlinespelers als Zalando, Wehkamp en bol.com te gaan verkopen. “Dat hebben we de afgelopen jaren tegengehouden om onze traditionele wholesale-klanten te beschermen”, zei Van Bommel destijds. Om het distributienetwerk op peil te houden zegt Van Bommel nu ook grote onlinespelers te moeten aansluiten. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!