Kabinet: 'Webwinkels moeten klanten met betalingsachterstand terugdringen'

Webwinkels moeten klanten met een betalingsachterstand gaan aanpakken. Dat stelt minister Hoekstra van Financiën, meldt de Telegraaf. De minister vindt het aantal mensen die iets kopen, achteraf betalen en betalingsachterstanden hebben 'onacceptabel hoog'.

Hoekstra geeft webwinkels en postorderbedrijven een jaar om orde op zaken te stellen. Mocht de situatie dan niet verbeterd zijn, dan neemt de minister zelf maatregelen. 

Het aantal consumenten met een betalingsachterstand is al teruggedrongen. Vorig jaar bleek nog 34 procent van de mensen met een krediet bij een webwinkel achter te lopen met de betaling daarvan. Nu is dat gedaald naar 26 procent. van de 486 duizend openstaande kredieten hebben 127 duizend een betalingsachterstand, blijkt uit cijfers van het BKR.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor de gratis nieuwsbrieven van RetailTrends en mis niets!

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!