Modeketen Forever 21 geeft aan zich internationaal meer te gaan richten op e-commerce. Vooral in Canada, Azië en Latijns-Amerika breidt het kwakkelende Amerikaanse bedrijf zijn online strategie uit, meldt The Drum.
Door onder meer ‘hoge huurprijzen van winkelpanden en gebrekkige innovatieve- en duurzame initiatieven’ zag Forever 21 zich in september genoodzaakt faillissementsbescherming aan te vragen. De keten sloot in het kader van herstructurering bijna de helft van al zijn fysieke winkels wereldwijd en heeft nu besloten zich meer te gaan richten op de online verkoop.
Om de webshops te verbeteren, werkt de modeketen samen met e-commercespecialist Global-e. De samenwerking moet volgens Forever 21 zorgen voor een betere shopervaring, gebaseerd op de karakteristieken en voorkeuren van de verschillende lokale markten.
Forever 21 heeft ongeveer 350 winkels wereldwijd, waarvan één in Nederland (Rotterdam). De Amsterdamse vestiging sloot in 2018 zijn deuren. Ruim drie jaar geleden trok de retailer zich al terug uit België.
Brigitte Hulscher 8 jan, 14:42