Dit is geen mediterrane binnentuin, maar een parfumerie

Dit krijg je als je een winkel laat inrichten door een architectenbureau met een voorliefde voor planten: een boetiek die wat wegheeft van een binnenplaats in een Mediterraan land, waar net zoveel groene stengels en bladeren als parfumflesjes te zien zijn. De Braziliaanse retailer Mels Brushes deed het voor.

Dit krijg je als je een winkel laat inrichten door een architectenbureau met een voorliefde voor planten: een boetiek die wat wegheeft van een binnenplaats in een Mediterraan land, waar net zoveel groene stengels en bladeren als parfumflesjes te zien zijn. De Braziliaanse geurverkoper Mels Brushes ging met Estúdio Mineral en Plante Comigo in zee voor het ontwerp van deze unieke winkel in de stad Belo Horizonte. 

De designers hebben naar eigen zeggen zowel de natuurlijke als de kunstmatige kenmerken van de hedendaagse architectuur verwerkt in het ontwerp. Het project reflecteert de verschillen en overeenkomsten tussen die twee componenten. Aan de ene kant gebruikten de ontwerpers keramiek om zijn organische eigenschappen. Aan de andere kant is Corian, een industrieel materiaal dat vooral wordt gebruikt voor aanrechten en tafelbladen, terug te zien in de toonbanken en schappen. 

Om de producten eruit te laten springen in het terracottakleurige interieur is gekozen voor witte accenten. De neutraal gekleurde schappen zetten de geurstokjes, parfumflesjes en -verstuivers in de schijnwerpers. Misschien wel het meest opvallend is het grote aantal planten dat een plekje in de winkel heeft gekregen. Van tillandsia's (‘luchtplantjes’) tot euforbia’s (wolfsmelk): Plante Comigo schroomde niet zijn stempel te drukken op het ontwerp van dit Mels Brushes-filiaal. Ook opvallend: het witte licht van de minimalistische lampen, dat doet denken aan daglicht en het interieur op precies de goede plekken accentueert.

Mels Brushes is opgericht in 1990 en heeft vijftien winkels in thuisland Brazilië. Het bedrijf verkoopt ruim vierhonderd producten op het gebied van interieurparfum en -decoratie.  

Foto's: Henrique Queiroga en Atamar Lorrani

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Meest gelezen