Doek valt voor boodschappenbezorger SuperBuddy

Doek valt voor boodschappenbezorger SuperBuddy

Bezorgdienst voor boodschappen SuperBuddy is failliet. De bezorgservice leverde boodschappen binnen twee uur bij de klant thuis, tegen een tarief van vijf tot vijftien euro. 

“Het is natuurlijk ontzettend jammer”, laat mede-eigenaar Laurens van Geffen weten aan het AD. “We hebben vijf jaar keihard gewerkt. Ons model was samenwerkingsverbanden sluiten met bestaande retailers, maar een aantal deals gingen niet door en dat heeft ertoe geleid dat we geen nieuwe financiering hadden.''

Het Zwolse bezorgplatform werd in 2015 opgericht en bezorgde boodschappen van bestaande supermarkten, waaronder Albert Heijn en Jumbo. Na Zwolle volgden proeven in Utrecht en Rotterdam, maar die werden na een jaar stopgezet. SuperBuddy wilde oorspronkelijk uitbreiden naar zestig Nederlandse steden en daarna de grens over. 

Reacties

Niet om deze mensen een trap na te geven, maar hebben ze voor dat ze beginnen wel genoeg inzicht in opbrengsten (en vooral) kosten?

Geplaatst door Bert Ysfogel op 14 januari 2020 om 14:41

Het is een onderneming......
Dan zijn zulke issues niet zo makkelijk van tevoren te definiëren.

Geplaatst door Martinus van Drongelen op 14 januari 2020 om 23:38

Als de de nummer 1 en 2 van Nederland en nummer 1 van de VS (Peadpod van Ahold) aangeven dat het onmogelijk is om op het bezorgen van boodschappen geld te verdienen, waarom denken een paar jongens met een bakfiets dat het wel kan?

Geplaatst door Bert Ysfogel op 15 januari 2020 om 13:12

Laatste nieuws









RetailTrends