Doek valt voor boodschappenbezorger SuperBuddy

Doek valt voor boodschappenbezorger SuperBuddy

Bezorgdienst voor boodschappen SuperBuddy is failliet. De bezorgservice leverde boodschappen binnen twee uur bij de klant thuis, tegen een tarief van vijf tot vijftien euro. 

“Het is natuurlijk ontzettend jammer”, laat mede-eigenaar Laurens van Geffen weten aan het AD. “We hebben vijf jaar keihard gewerkt. Ons model was samenwerkingsverbanden sluiten met bestaande retailers, maar een aantal deals gingen niet door en dat heeft ertoe geleid dat we geen nieuwe financiering hadden.''

Het Zwolse bezorgplatform werd in 2015 opgericht en bezorgde boodschappen van bestaande supermarkten, waaronder Albert Heijn en Jumbo. Na Zwolle volgden proeven in Utrecht en Rotterdam, maar die werden na een jaar stopgezet. SuperBuddy wilde oorspronkelijk uitbreiden naar zestig Nederlandse steden en daarna de grens over. 

Reacties 3


Bert Ysfogel 14 jan, 14:41

Niet om deze mensen een trap na te geven, maar hebben ze voor dat ze beginnen wel genoeg inzicht in opbrengsten (en vooral) kosten?


Martinus van Drongelen 14 jan, 23:38

Het is een onderneming......
Dan zijn zulke issues niet zo makkelijk van tevoren te definiëren.


Bert Ysfogel 15 jan, 13:12

Als de de nummer 1 en 2 van Nederland en nummer 1 van de VS (Peadpod van Ahold) aangeven dat het onmogelijk is om op het bezorgen van boodschappen geld te verdienen, waarom denken een paar jongens met een bakfiets dat het wel kan?

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!