Yogoma misleidde consumenten met 'gratis' proefpakket

Yogoma misleidde consumenten met 'gratis' proefpakket

Het bedrijf Yogoma, dat via internet verzorgings- en gezondheidsproducten aanbiedt, heeft consumenten misleid. Wie een gratis proefpakket aanvroeg, werd toch geconfronteerd met flinke kosten. 

Het gaat om producten als Artichoke Slim, Hydrodermal, Hydroduo, Konjac Plus, Shimendu.com en Swiss Pharma Lab, zegt de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Consumenten werden online verleid om een product gratis te proberen. Vervolgens bleken ze, zonder dat ze daarmee hadden ingestemd, aan een abonnement vast te zitten: 59,95 euro per pakket. Ook de eerste proefzending bleek niet gratis. Niet alleen werden verzendkosten gerekend, ook moesten consumenten 59,95 euro betalen als ze het pakket niet op tijd terugzonden.

De ACM heeft het bedrijf gewaarschuwd dat het in strijd met de regels handelt. Bovendien ondermijnt Yogoma zo het vertrouwen van consumenten als zij online producten en diensten afnemen, zegt de waakhond. Het bedrijf heeft de sites onder druk van de ACM aangepast en heeft ook gezegd dat het geen aanmaningen meer zal versturen. De ACM houdt de komende tijd een oogje in het zeil.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!