SNS komt schadevrij uit slepende Sabon-affaire

SNS Bank heeft Bob Ultee nooit 2,7 miljoen euro toegezegd om aandelen in Sabon te kopen. De bank is daarom niet verantwoordelijk voor het latere faillissement van de zeepwinkelketen, zo blijkt uit een deze week gepubliceerde uitspraak van het gerechtshof.

Ultee zou de aandelen in 2012 overnemen van investeerder MultiQuest. Over de financiering daarvan heeft hij telefonisch en per e-mail contact gehad met een medewerker van SNS en die zou hebben gezegd dat het geld eraan kwam. De deal ging echter niet door en op basis daarvan meenden Ultee en MultiQuest dat de bank verantwoordelijk was voor de geleden schade. De rechter bevestigt nu in hoger beroep de eerdere uitspraak dat er nooit sprake is geweest van een toezegging.

Voormalig Sabon-eigenaar Ultee is zelf geen partij meer in deze zaak en ook MultiQuest procedeert niet zelf. Die partij verkocht zijn vordering van 2,7 miljoen euro op SNS al in 2015 aan BC Claim, dat nu de proceskosten van ruim twintigduizend euro moet betalen. 

Volgens Ultee was het klappen van de deal met SNS de aanzet tot het faillissement van Sabon in 2012. De formule startte overigens onder een andere eigenaar door om in 2016 wederom failliet te gaan. Weer kwam het tot een doorstart, maar in 2017 werd definitief de stekker eruit getrokken en gingen alle winkels op slot.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor de gratis nieuwsbrieven van RetailTrends en mis niets!

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!