Nog geen zicht op doorstart Didi, winkels blijven voorlopig open

Nog geen zicht op doorstart Didi, winkels blijven voorlopig open

Er is nog geen zicht op een doorstart voor de failliete damesmodeketen Didi. De indicatieve biedingen die door partijen zijn gedaan, waren niet aantrekkelijk genoeg. Dat meldt curator Marc Le Belle desgevraagd aan RetailNews.

Zeker acht geïnteresseerde partijen ontvingen documenten met informatie over Didi. Op basis daarvan konden ze tot afgelopen vrijdag een indicatief bod doen. Hoeveel partijen dat hebben gedaan, wil Le Belle niet zeggen. 

De verkopen in de 81 winkels en via Wehkamp gaan voorlopig door. Er komt ook weer nieuwe voorraad, zegt Le Belle. "We hebben prachtig verkocht in de winkels. En dat blijven we de komende weken doen."

Didi werd begin dit jaar failliet verklaard. De keten met kleding voor vrouwen van middelbare leeftijd had het al enkele jaren lastig door felle concurrentie en internetverkoop.

Reacties 15


Shell Dohmen 28 feb, 17:19

Sinds Didi is overgenomen en nieuwe goedkopere kleding liet ontwerpen is het bergafwaards gegaan Didi was Didi niet meer. Het was altijd het hippe en vooral aparte kledingsmerk ...Met de mooie stoffen en grappige ontwerpen. De kwaliteit is snel achteruit gegaan. Ik heb het zien aankomen....jammer...ik zal Didi zeker gaan missen.


Rosali De Hart 24 feb, 08:39

Baal als een stekker. Het is zo snel gegaan dat ik niet eens wist dat ze op het punt stonden failliet te gaan. Wilde net een paar flare-broeken halen. Waar kun je nu nog een goed zittende broek kopen? Esprit, H&M daar hebben ze best leuke dingen. Maar voor een broek met een goede pasvorm hoef ik er niet binnen te lopen.
Maar ook de kleuren, de patronen de stoffes: Didi is een eigenzinnig merk. Dat kun je echt met geen enkele andere winkelketen vergelijken.


Caroline K 1 feb, 14:31

Bestelling teruggestuurd maar geen correctie op factuur ontvangen, afterpay blijft reclameren.... hoe zit dit? Zou toch van de gekke zijn als je ook nog aanmaningskosten doorberekend zou krijgen. Klantenservice is ook uit de lucht....


johan kruizinga 28 jan, 23:07

Heb voor 200 euro aan cadeaubonnen,maar kan ze niet verzilveren.
Wat als DIDDI een doorstart gaat maken,
kan ik deze bonnen dan toch verzilveren?


TREINTJE BOEKEL 28 jan, 20:58

Hoe staat het met het sociale plan voor de werknemers of worden ze zonder vergoeding de straat op gegooid als oud vuil ? Ook nog voor nop werken in dienst van curators en boedeltje moeten vullen.
BAGGER.


Lin F 24 jan, 16:23

Ik denk dat Reinder Koornstra nog nooit een DIDIwinkel heeft bezocht! Tja dat is weer een echte reactie 'met de kop ipv het hart'. Ik ben al 40j klant bij Didi..in BE, maar meestal alles gekocht in NL...ik vind het een enge gedachte dat dit MERK(!!!) zou wegvallen, moeten we nu allemaal Chinese rommel kopen? ===> SUPPORT YOUR LOCAL BUSINESSES & BUY LOCAL !!!


Maaike V 23 jan, 21:48

Vreemd idee, dat ik mijn geld voor de teruggestuurde artikelen niet teruggestort krijg en deze artikelen waarschijnlijk nu in de winkels op nieuw verkocht worden.
Klantenservice reageert overigens ook niet.


Tiny Bolsens 23 jan, 17:18

Zo spijtig, ben al jaren klant. Woon in Belgie waar de Didi winkels al een tijdje gesloten zijn. Roosendaal was nu mij favoriete winkel geworden. Waar gaan we naar toe als mensen blijven online kopen? Pfff, maakt me wat verdrietig.


Blue Sista 23 jan, 16:32

Ook ik ben jarenlang een trouwe fan van DiDi kleding geweest. De meeste kleding van mijn garderobe bestaat/bestond uit DiDi kleding. Het is goed onderling te combineren maar ook individueel leuk om te dragen. Ik ben dan ook een echte DiDi-vrouw die zeer verdrietig is dat er een eind lijkt te komen aan mijn 'DiDitje' :-(
Anderzijds wil ik ook wel opmerken dat ik tot mijn teleurstelling de kwaliteit van de kleding de laatste jaren erg achteruit vond gaan. Bijv.: knopen steeds vaker los bij slechts een paar keer dragen, stof snel 'vervilt' en verouderd, kleur snel vervaagd, roucherandjes en andere échte DiDi-tierelantijntjes raakten los, en ga zo maar door! Dit heb ik (bij het vaste personeel) aangegeven, in de hoop dat er wat aan werd gedaan. Maar er is niets mee gedaan. Jammer! Dat zijn gemiste kansen om het beter te maken. Alhoewel ik toch nog hoop dat DiDi blijft bestaan! Nu maak ik soms nog een hilarische situatie mee wanneer ik mijn oude (goede kwaliteit) DiDi-kleding aan heb. Daar krijg ik positieve reacties op, zo van: "Ohhhh, wat leuk, jij hebt 'm nog"! Ik heb dan echt het gevoel dat ik een collectors item aan heb! Nou dit was misschien een lange tekst maar het is mijn (afscheids) ode aan DiDi! :-)

Greetings from a blue Sista to other Sistas die het liefst nog steeds 'pretty different' zijn!


Fanny Vermeulen 23 jan, 16:16

Ik zou het erg jammer vinden als Didi niet meer te koop is. Het is het merk wat ik al bijna 30 jaar draag.. en altijd tevreden. Had misschien wat goedkopere locaties een oplossing kunnen zijn en niet zo dicht bij elkaar.. en met een paar verkooppunten en een goede webwinkel kom je een heel eind. H en M doet het ook en dat is toch andere kwaliteit als wat Didi verkoopt. Ja waar moet ik als Didi vrouw met een gedurfde kledingsmaak nu naar toe..


Fanny Van der meer 23 jan, 13:46

Zolang als ik kan herinneren ben ik klant. M’n hele kledingkast zit vol met spullen van Didi. De kleding is uniek en typisch Didi te noemen (zeker geen middle of the road). Ik hoop op een doorstart, want ik ben best een beetje verdrietig over het faillissement.


Cees S 23 jan, 08:59

De containers kleding uit India/China zijn zeker nog niet binnen. Zou ik als curator ook nog even alles draaiende houden. Verkoop uit winkel levert meer op dan losse scheepslading kleding.


Martine R 22 jan, 14:17

Inderdaad. Daar sluit ik me volledig bij aan. Didi is een gekend merk bij de doelgroep in Nederland én België, en heeft een grote groep zeer trouwe klanten. Het bestaat ook al 40 jaar trouwens. Vrouwen uit België gaan zelfs tot over de grens ervoor! Niet de gemakkelijkste doelgroep: de rijpere vrouwen, met vaak niet de meest ideale maten, waardoor online shoppen niet altijd de gemakkelijkste oplossing is (je moet het echt aanpassen). Didi is een voorbeeld van een merk met een zeer duidelijke identiteit, en is heel uniek in de markt. Een verzuchting voor alle rijpere vrouwen die een sterke persoonlijkheid hebben en trots zijn op en blij zijn met hun "curves". Ik ben ervan overtuigd dat Didi zeker bestaansrecht heeft als fashionmerk. Maar blijkbaar is het niet rendabel. Misschien moet het businessplan herbekeken worden, en gedacht worden aan een andere verkoopformule. Afstappen van enkel aanbieden in eigen webshop (samenwerken met Wehkamp is goed begin) en de one-brand winkels? Vooral de fysieke retailopties herbekijken lijkt me zinvol. En misschien sommige duurdere productieprocessen saneren (Didi heeft steeds duur borduurwerk in sommige items van de collectie)....


H Meijer 22 jan, 01:53

??????? Vraagtekens omdat ik mij zeer verbaas over datgene wat u schrijft. Het is ook een winkel keten voor vrouwen. Daarom nemen wij het u niet kwalijk dat u er geen verstand heeft om deze nonsens te schrijven.


Reinder Koornstra 21 jan, 15:54

Ik moet altijd wat grimlachen bij dat steeds repeterende optimisme rond elke ‘doorstart’! Natuurlijk zijn de nodige partijen geïnteresseerd in een koopje. Maar waarom zou je nou een doorstart van Didi gaan financieren, een ‘merk’ dat nooit echt een merk is geworden! M.i. heeft ook hier ‘de webwinkel’ weinig met dit zoveelste echec van een ‘middle of the road’ winkelketen te maken!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!