Door het groeiende aantal mensen met een lactose-intolerantie en duurzaamheidsredenen stijgt de vraag naar plantaardige alternatieven ter vervanging van zuivelproducten. Havermelkmerk Oatly plukt hier de vruchten van. Hoewel het Zweedse bedrijf in de eerste twintig jaar van zijn bestaan nog relatief onbekend was, haalde het merk in 2018 ruim honderd miljoen dollar binnen met de verkoop van zijn plantaardige drankje. De populariteit van Oatly groeide onder meer toen ceo Toni Petersson in 2012 aan boord kwam en het merk een nieuw imago gaf. Zo veranderde hij de verpakking, waar alleen nog maar Engelse teksten op kwamen te staan. Leer in deze video van CNBC het havermelkmerk beter kennen.
Door het groeiende aantal mensen met een lactose-intolerantie en duurzaamheidsredenen stijgt de vraag naar plantaardige alternatieven ter vervanging van zuivelproducten. Havermelkmerk Oatly plukt hier de vruchten van. Hoewel het Zweedse bedrijf in de eerste twintig jaar van zijn bestaan nog relatief onbekend was, haalde het merk in 2018 ruim honderd miljoen dollar binnen met de verkoop van zijn plantaardige drankje. De populariteit van Oatly groeide onder meer toen ceo Toni Petersson in 2012 aan boord kwam en het merk een nieuw imago gaf. Zo veranderde hij de verpakking, waar alleen nog maar Engelse teksten op kwamen te staan. Leer in deze video van CNBC het havermelkmerk beter kennen.