Geen doorstart voor jeansmerk Eden Schwartz

Geen doorstart voor jeansmerk Eden Schwartz

Het Amsterdamse jeansmerk Eden Schwartz maakt geen doorstart. Dat blijkt uit het faillissementsverslag van de curator. 

Eden Schwartz is in 2013 opgericht door Jan Willem Struiksma, die voorheen jarenlang in de financiële sector werkte. Hij zette het als premium merk voor dames in de markt. In december vorig jaar vroeg hij het failissement aan. De laatste jaren liepen de verkopen flink terug. In 2016 schoten externe financiers te hulp, maar die wilden later niet nog eens de portemonnee trekken.

Curator Mayk Koria heeft vijftien partijen benaderd voor een eventuele doorstart, maar die kwamen niet met een bod. "Opkopers hebben de voorraden gekocht, en ook de kantoorinventaris, de merknaam en de website", zegt hij tegen RTL Z. "Maar ik verwacht niet dat ze het merk voortzetten. De spijkerbroeken zijn op dit moment in de uitverkoop via drie pop-up stores."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!