Klachtenregen over klantenservice Gamma en Karwei

Bij het consumentenprogramma Radar van AVROTROS zijn tientallen klachten binnengekomen over de telefonische klantenservice van Gamma en Karwei. Klanten staan ellenlang in de wacht en als ze dan iemand aan de lijn krijgen, worden ze naar eigen zeggen niet goed geholpen. Via social media worden klachten wel snel opgelost.

In de tv-uitzending komt een vrouw aan het woord die klachten had over een bank die ze bij Karwei had gekocht. De bank bleek beschadigd te zijn. Het duurde twintig minuten voordat ze iemand te spreken kreeg. Haar werd gevraagd foto's van de bank op te sturen, waarna ze zou worden teruggebeld. Dat gebeurde niet en vervolgens kwam de klantenservice talloze keren beloften niet na. 

Pascalle Lourens, hoofd klantenservice bij Intergamma, zei dat in dit geval 'fout op fout' is gestapeld. Ze had er geen verklaring voor wat hier is misgegaan. Ze voegde eraan toe dat er op jaarbasis ruim vijfhonderdduizend klantcontacten zijn en dat het bijna altijd goed gaat, 'maar soms niet'. De gemiddelde wachttijd is volgens haar drie minuten, maar kan op piekmomenten flink oplopen. Er zijn inmiddels extra medewerkers aangetrokken en klanten kunnen sinds kort ook met medewerkers chatten. Lourens ontkent dat het bedrijf meer energie steekt in het afhandelen van klachten die op internet worden geplaatst en dus voor iedereen te zien zijn. "Wij nemen elke klacht serieus, ongeacht het kanaal."

Reacties 8


Henk Kollen 22 jan, 09:21

Ik was verbaast,dat ik het gehele verkoopbedr
ag terug kreeg bij Gamma


E. CEREN 5 okt, 18:46

KLACHT GEHAD DOOR VERF ROLLER VAN KARWEI. KARWEI HOOFDKANTOOR NEGEERT DE KLACHT EN HOUDT MIJ AAN HET LIJNTJE.ONTSTAAN SCHADE WEIGEREN ZE TE VERGOEDEN. WORDT VAN KASTJE NAAR DE MUUR VERSTUURD. DE MANAGEMENT VAN KARWEI NEGEERT DE KLACHTEN EN ZE WILLEN NIET AAN DE TELEFOON DE KLANT TE WOORD STAAN!


Dennis Van der kwast 13 feb, 12:54

Kasteel lei besteld en betaald met click en collect 10 min later een mail geannuleerd en dan bellen met klantenservice 30 min aan de lijn gezeten ja we kunnen u niet verder helpen winkel gebeld sorry maar we hebben niks op voorraad nou kan ik een paar dagen wachten tot ik mijn geld terug krijg echt waardeloos voor mij geen karwei meer


John Scholtz 13 feb, 14:26

Online wilde ik 2 producten kopen.
1) 1 st. Wandcontactdoos productnr. 460422 kosten € 3-,
2) 1 st. Trekschakelaar productnr. 464923 (Karwei € 19,99) (Gamma € 18,55) ??
Tot mijn verbazing zag ik dat de wandcontactdoos voor € 3 alleen te koop was bij een minimale afname is van 2 stuks. In deze moeilijke corona tijd zou je toch denken dat iedere bouwmarkt tevreden zou zijn met iedere euro die binnen komt, maar Gamma en Karwei (Intergamma) blijkbaar niet, hier worden mensen met een kleine beurs alweer benadeeld.
U moet zich eens voorstellen dat u een auto wilt kopen en er staat bijgeschreven “minimale afname 2 stuks” dat slaat toch ook nergens op!!!!!
Of is jullie product zo slecht van kwaliteit dat de consument er 2 nodig heeft?
En bij Karwei staat op de site dat de trekschakelaar niet leverbaar is……


piet puk 17 feb, 09:59

Gemiddelde wachttijd van 3 minuten! Ik sta nu al letterlijk 25 minuten in de wacht en wacht nog steeds.


S. Lichter 4 mrt, 10:05

Als je een product besteld en betaald via PayPal krijg je het aankoopbedrag niet terug van Gamma na annulering van de koop.
Gamma zegt dat ze niet op persoonlijke rekening mogen storten en terugstorten naar PayPal kunnen ze technisch niet. Oppassen dus anders ben je je geld kwijt. Andere bouwmarkten kennen dit probleem niet. De klantenservice van Gamma houd je alleen maar aan het lijntje.


Ard Luijten 9 mrt, 12:56

10 februari een online gecanceld, tot op heden geen geld terug ontvangen (het is nu 9 maart). Telefonisch niet bereikbaar, via mail na een week een terugkoppeling "over enkele weken wordt uw mail in behandeling genomen". Dit kan toch niet voor zo'n groot bedrijf?! Ik blijf posten op social media en zo veel mogelijk mensen waarschuwen hiervoor totdat ik mijn geld terug heb ontvangen.


Hildegard Verkoulen 5 okt, 13:34

Ik ben zeer onbeschoft behandeld vandaag bij de gamma in echt bij de service balie ik heb maar een ander personeel gevraagd die in de winkel keihard in haar eentje aan het werk was in heeft ons keurig en vriendelijk behandeld zij heeft schijnbaar wel geleerd hoe je met mensen omgaat

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!