'Nederlandse consument heeft zeven euro over voor duurzame bezorging'

'Nederlandse consument heeft zeven euro over voor duurzame bezorging'

Twee op de vijf Nederlandse consumenten is bereid extra te betalen voor een duurzame pakketbezorging. Gemiddeld hebben zij 7,60 euro over voor bezorging met een milieuvriendelijk logistiek proces, blijkt uit onderzoek van Descartes.

Het softwarebedrijf ondervroeg zo’n duizend Nederlanders, van wie 41 procent extra geld over heeft voor een duurzame bezorging van zijn online bestelling. 71 procent vindt het ook niet erg om langer te wachten op zijn pakketje als het logistieke proces minder milieubelastend is. Gemiddeld zijn zij bereid vier dagen extra op hun bestelling te wachten.

Als het leveringsproces van een product een grote impact blijkt te hebben op het milieu, kiest ruim de helft (52 procent) voor een alternatief product. Mits ze hiervan op de hoogte worden gebracht; twee op de drie ondervraagde Nederlanders vindt dat retailers meer inzicht moeten geven in de herkomst van het product, zodat klanten kunnen inschatten wat de milieuimpact van hun bestelling is.  
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!