Belastingdienst vroeg faillissement Neckermann.com aan

Belastingdienst vroeg faillissement Neckermann.com aan

Het was de Belastingdienst die het faillissement van Neckermann.com aanvroeg. De webwinkel heeft belastingschulden, zegt curator Seerp Gratama tegen RetailNews.

De rechtbank in Amsterdam sprak dinsdag het faillissement uit. Gratama zag dat al aankomen, omdat zusterondernemingen die op hetzelfde adres in Naarden waren gevestigd eerder al failliet waren verklaard. "De activiteiten waren stil komen te liggen."

Of er een doorstart mogelijk is, weet Gratama nog niet. Hij is pas net het onderzoek begonnen en heeft ook nog niet met het management kunnen spreken.

Neckermann.com nam sinds september al geen bestellingen meer aan. Naar eigen zeggen "in verband met technische en organisatorische problemen". Voor die tijd klaagden consumenten al steen en been over spullen die niet werden geleverd en een klantenservice die onbereikbaar was. Directeur Ronald Steenbergen zei dat de webwinkel in de problemen was gekomen door het plotselinge overlijden van een geldschieter.

Reacties

Ik vraag me dat vaker af: Wat valt er hier door te starten?

Geplaatst door Reinder Koornstra op 24 januari 2020 om 14:40

Deze ondernemer gaat wel vaker failliet; typisch een geval van heel veel prutswerk, geen reacties op klachten, wel geld incasseren en geen spullen verzenden, buitenlandse werknemers die van niets weten, producten verzenden die onder de categorie 'gevaarlijke stoffen' vallen in simpele slechte dozen verzenden...

Dit soort mensen zijn geen ondernemers, maar sjacheraars die de boel bewust flessen, geen premies en belastingen afdragen en de ene na de andere BV laten ploffen...

Google even en het is al snel duidelijk; er is niets te halen en over enige tijd staat zo'n lapzwans met de volgende BV weer ingeschreven bij de KvK.

En de Belastingdienst slaapt lekker verder... gevalletje kale kip valt niet te plukken...

Geplaatst door L H op 26 januari 2020 om 11:39

Laatste nieuws









RetailTrends