Pascal Duval wordt cco van VanMoof en Frank Goovaerts is benoemd tot nieuwe coo. Duval zal de creatieve activiteiten van het Nederlandse e-bikemerk in zijn nieuwe groeifase aansturen, terwijl Goovaerts verantwoordelijk wordt voor de verdere snelle uitbreiding.

Het e-bikemerk laat weten dat de nieuwe managementleden ‘nieuwe diepte en structuur geven’ in een tijd waarin VanMoof werkt aan het versterken van zijn merk. Duval was eerder creatief directeur bij Asos en G-Star. Hij zegt VanMoof naar een volgend creatief niveau te willen tillen. “Het is hét moment om gedurende de hele levensduur van ons product een hechtere band te smeden met de fietsers.”

Goovaerts begeleidde eerder bedrijven in het traject van start-up naar scale-up. Meest recentelijk werkte hij als coo bij het zonne-energiebedrijf Sungevity Europe. “Meer mensen zo snel mogelijk op slimmere fietsen krijgen is een uitdagende missie die het komende decennium een zichtbare impact zal hebben op steden”, zegt hij in een reactie.

VanMoof, voormalig RetailRookie, is in 2009 opgericht door de broers Taco en Ties Carlier. Het merk zegt vorig jaar een omzetstijging van dertig miljoen euro gerealiseerd te hebben ten opzichte van het jaar daarvoor. De omzet bedroeg tien miljoen euro in 2018, in 2019 was dat zo’n veertig miljoen euro. VanMoof laat weten dit jaar meer winkels te openen en dat er een aantal 'interessante ontwikkelingen' plaats zullen vinden.