De omzet van Zooplus steeg in 2019 met veertien procent. De verkopen van de online dierenwinkel waren goed voor 1.524 miljoen euro, blijkt uit de voorlopige cijfers die het van oorsprong Duitse bedrijf presenteert.
Vooral het voer en de kattenbakvulling van eigen merk deden het goed, met een groei van 29 procent. Zooplus kreeg er het afgelopen jaar ruim drie miljoen klanten bij, maar behaalde vooral omzet uit bestaande klanten. Het bedrijf spreekt van een retentieratio van 91 procent.
"Dankzij onze trouwe klanten en een retentieratio boven de 90 procent, maar ook dankzij onze drie miljoen nieuwe klanten, kunnen we opnieuw een tweecijferige groei noteren", aldus ceo Cornelius Patt. De retentieratio is wel iets lager dan in 2018 (95 procent), benoemt de topman. Een scherpe focus op directe marketing en klantloyaliteit heeft volgens Patt gezorgd voor een stabilisatie van de 'lichte afname'.
Op 25 maart presenteert Zooplus zjin definitieve resultaten voor 2019. Het in 1999 opgerichte bedrijf verkoopt online huisdierbenodigdheden in dertig Europese landen, waaronder Nederland.
Reacties 0