Luxeconcern LVMH zet in 2019 een omzet van 53,7 miljard euro in de boeken. Ondanks het sluiten van de winkel in Hongkong en tegenvallende resultaten aldaar, is het een recordomzet voor het moederbedrijf van onder meer Louis Vuitton, Givenchy en Bulgari.
Alleen al het laatste kwartaal van 2019 was goed voor een omzetstijging van twaalf procent en resulteerde in 15,3 miljard euro omzet. Het derde kwartaal behaalde het luxeconcern nog een omzetstijging van zeventien procent. Analisten hadden daarom de groei in het vierde kwartaal hoger ingeschat. Het sluiten van de winkel in Hongkong zal de oorzaak zijn geweest van de lagere omzetstijging. Netto behaalde het luxeconcern over heel 2019 een winst van 7,2 miljard euro. In 2018 was dat nog 6,3 miljard.
Het concern maakt zich verder zorgen over de invloed van het coronavirus op zijn verkopen in China. Het land is een grote markt voor de LVMH-producten. 31 procent van de Vuitton-artikelen wordt er verkocht. Afgelopen dagen stond het aandeel op de beurs in Parijs onder druk door de zorgen over het virus.
Reacties 0