Zo komt Louis Vuitton het dichtst in de buurt van een vlaggenschip

Zo komt Louis Vuitton het dichtst in de buurt van een vlaggenschip

'Hijs de zeilen!', moet ontwerper Jun Aoki gedacht hebben toen hij de nieuwe gevel van de Louis Vuitton-winkel in Osaka, Japan ontwierp. Het pand is volledig omgeven door een witte, gebolde constructie die het meeste wegheeft van de zeilen van een zeilboot. De associatie is niet vergezocht: Osaka heeft een van de belangrijkste havens van Japan. 

De marine-stijl is verder doorgetrokken in het interieur van de flagshipstore, dat verzorgd is door Peter Marino. De houten vloer en houten pilaren doen...

'Hijs de zeilen!', moet ontwerper Jun Aoki gedacht hebben toen hij de nieuwe gevel van de Louis Vuitton-winkel in Osaka, Japan ontwierp. Het pand is volledig omgeven door een witte, gebolde constructie die het meeste wegheeft van de zeilen van een zeilboot. De associatie is niet vergezocht: Osaka heeft een van de belangrijkste havens van Japan. 

De marine-stijl is verder doorgetrokken in het interieur van de flagshipstore, dat verzorgd is door Peter Marino. De houten vloer en houten pilaren doen denken aan het dek van een schip. Het plafond, bestaande uit metalen platen, doet denken aan een luxe jacht. 

Het (letterlijke) vlaggenschip is het eerste filiaal van Louis Vuitton met een café en restaurant, genaamd Café V en Sugalabo V. Beide bevinden zich op de bovenste verdieping.

Café V, een echte cocktailbar, heeft aan de bar een terras, vanwaar je uitzicht hebt op de stad. De terrazzovloer heeft de kleuren van de zee en weerkaatst het zonlicht, wat het marinegevoel nog een beetje versterkt.

Sugalabo V heeft een open keuken en ook hier komen details van de zeevaart terug. Zo passen zowel het café als het restaurant helemaal bij het thema van de nieuwe winkel van het luxemerk. 

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!