Scotch & Soda versterkt management met drie nieuwe directeuren

Scotch & Soda versterkt management met drie nieuwe directeuren

Het Nederlandse kledingmerk Scotch & Soda heeft zijn directie met drie directeuren uitgebreid. Karis Durmer wordt ceo van Noord- en Zuid-Amerika. Stephane Jaspar is aangenomen als chief marketing officer en Ludovic Le Gourrierec bekleedt de positie van chief commercial officer.

Durmer werkte eerder als ceo voor het Altuzarra, een luxemerk uit New York. Voor Scotch & Soda zal zij ook in New York gestationeerd zijn en rapporteren aan ceo Frederik Lukoff. Jaspar is eerder in dienst geweest bij Stella McCartney, Miramax Films en Webster, een Amerikaanse luxeretailer. Hij gaat wereldwijd de marketing voor het merk verzorgen.

Le Gourrierec werkte hiervoor onder meer bij Yves Saint Laurent en heeft net als Durmer ook enkele jaren bij Stella McCartney gewerkt. Voor Scotch & Soda is hij verantwoordelijk voor de e-commerce, retail en wholesale van alle marktgebieden behalve Amerika. Zowel Jaspar als Le Gourrierec zullen zich in het Amsterdamse hoofdkantoor vestigen.

Met de drie nieuwe directeuren wil Scotch & Soda zijn groeiambities voor de toekomst verder vormgeven. Het merk is zich momenteel aan het voorbereiden op een nieuwe groeifase, waarin de focus ligt op de uitbreiding van de markten en het e-commercegedeelte. 

Vorig jaar trad Lukoff aan als ceo van het kledingmerk. Hij volgde Dirk-Jan Stoppelenburg op, die vijf jaar de functie uitvoerde en per 1 september chairman of the board is van het kledingmerk. 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends