Engelen Schoenen is failliet

Engelen Schoenen is failliet

Engelen Schoenen is dinsdag door de rechtbank failliet verklaard. De schoenenketen had sinds de crisis te maken met teruglopende omzetten. De mogelijkheden voor een doorstart zijn nog onduidelijk.  

Eigenaar Theo Engelen heeft zelf het faillissement aangevraagd. Hij laat in een korte telefonische reactie aan het Algemeen Dagblad weten ‘dat het niet meer ging’. Engelen Schoenen heeft een online webshop en vijf filialen, waaronder in Zwolle, Doetinchem en Deventer. De winkels blijven voorlopig open. Er werken zo’n twintig mensen bij het bedrijf.

Curator Michiel Vriezekolk laat weten te onderzoeken of een overname gerealiseerd kan worden. “Dat moet binnen twee weken duidelijk zijn. Anders wordt het een uitverkoop”, zegt hij. Hij geeft daarbij aan dat het een moeilijke markt is.

Engelen Schoenen werd opricht in 1904 in Zutphen en verkoopt schoenen voor vrouwen, mannen en kinderen. Onder merken als Van Bommel en Nike worden door de keten verkocht.
 

Reacties

#waaromstenenwinkelssteedsmaarweerwinnen

Geplaatst door Hans Vaassen op 5 februari 2020 om 15:56

@Hans Vaassen: #ondankswebshoptochoverkop

Geplaatst door Serge Van Der Poorten op 6 februari 2020 om 13:14

@Serge Van Der Poorten , Webshop? Het was meer een hobbyisten website. Onprofessioneel in elkaar geflanst. Ook online redt je het niet als je geen toegevoegde waarde levert...

Geplaatst door Hans Vaassen op 6 februari 2020 om 13:25

Niemand , behalve de eigenaars van schoenwinkels, beseft wat er gaande is in de moderetailsector. Het is makkelijk om te roepen dat " ze niet mee zijn met de tijd" dat ze niet inspelen op de wensen van de klanten...." . De markt is de laatste 5 jaar zo hard veranderd in de negatieve zin dat het voor vele handelaars steeds moeilijker wordt om te overleven. De smartphone heeft de markt zo transparant gemaakt dat consumenten iedere schoen wel ergens beterkoop vinden via internet dan in de " eerlijk handeldrijvende winkel" . Neem daar de agressieve verkooppolitiek bij van de pure online spelers, het gewijzigde bestedingspatroon van de consument ..... Dan is het logisch dat er veel zaken verdwijnen uit het straatbeeld, alleen beseft men niet hoeveel leed er aan voorafgegaan is. Misschien is het een oplossing als de fabrikanten ook eens meer gaan beseffen dat het op deze manier niet verder kan, er zal meer moeten samengewerkt worden om te overleven in de modebranche,

Geplaatst door Filip Vandeborne op 6 februari 2020 om 20:38

Laatste nieuws









RetailTrends