Tachtig procent van de consumenten leest nog altijd papieren reclamefolders. Dat blijkt uit onderzoek van Q&A in het kader van de Beste Folder Awards, die in april worden uitgereikt tijdens het event Catch the Shopper.
85 procent van de 858 ondervraagden zegt wel eens een folderpakket op de deurmat te vinden, van wie het overgrote deel die dus ook leest. Zestig procent zegt een ja/ja-sticker op de brievenbus te willen om folders te blijven ontvangen. Hoewel de digitale folder aan populariteit wint, zorgt de papieren variant nog altijd voor de meeste aanloop naar winkels. 63 procent geeft aan dat die een aankoop in een winkel stimuleert.
Verder geeft zestig procent van de ondervraagden aan digitale folders te lezen via de website van een winkel. Daarmee is dat het populairste online kanaal. Ook websites en apps van Spotta en Reclamefolder.nl worden veel gebruikt.
De Beste Folder Awards worden dit jaar voor de achtste keer georganiseerd. Supermarktketen Dirk ging er de laatste jaren steeds met de overall prijs vandoor.
De prijzen voor de beste folders worden uitgereikt tijdens het event Catch the Shopper op 23 april in Maarssen. Als spreker staan onder meer Albert Heijn, Expert en Wehkamp op het podium. Klik hier voor meer informatie en aanmelden.
Reacties 0