V&D gebruikt zijn stand op de Huishoudbeurs om marktonderzoek te doen voor een eventuele fysieke terugkeer. Dat meldt mede-eigenaar Ronald van Zetten bij BNR.
“Als we terugkomen, dan willen we zeker bijzonder terugkomen. En we zijn nog niet sterk genoeg of nog te klein om op eigen kracht een warenhuis neer te zetten”, aldus Van Zetten. Het warenhuis draait nu een omzet van vijf miljoen euro op jaarbasis en de ambitie is om dat elk jaar te verdubbelen.
Het is niet de bedoeling dat V&D bij een eventuele terugkeer een kopie gaat zijn van de V&D van vroeger. “Ik zou niet meer een warenhuis op de oude manier inrichten. We moeten meer experimenteren. Pas als je online sterker bent geworden, kun je de klanten fysiek iets speciaals aanbieden.”
Managing director Alexander van Slooten vertelde eind vorig jaar al aan RetailTrends dat V&D een fysieke terugkeer overwoog na het vertrek van Hudson's Bay. Dat kwam volgens hem echter nog te vroeg. “Deze kans had beter over twee of drie jaar voorbij kunnen komen.
V&D ging eind 2015 failliet. April 2016 sloot het laatste warenhuis. In 2018 maakte V&D online een comeback.
Ellen Tak 15 aug, 09:30
Mary Verhaaf 13 mrt, 10:44
V&D Liefhebber Willemijn 10 mrt, 03:09
T Van der Mossel 21 jun, 23:58
Saskia P. 19 feb, 03:09
E.P.A. Duivenvoorde 11 feb, 14:44
Jelle N 11 feb, 13:43
Maurice Kempers 11 feb, 11:38
Herman Wolsing 11 feb, 11:35
M Terdu, Ph.D 11 feb, 11:24
eddy white 11 feb, 03:10
Johan De Wit 10 feb, 20:50