V&D komt mogelijk terug als fysieke winkel

V&D komt mogelijk terug als fysieke winkel

V&D gebruikt zijn stand op de Huishoudbeurs om marktonderzoek te doen voor een eventuele fysieke terugkeer. Dat meldt mede-eigenaar Ronald van Zetten bij BNR. 

“Als we terugkomen, dan willen we zeker bijzonder terugkomen. En we zijn nog niet sterk genoeg of nog te klein om op eigen kracht een warenhuis neer te zetten”, aldus Van Zetten. Het warenhuis draait nu een omzet van vijf miljoen euro op jaarbasis en de ambitie is om dat elk jaar te verdubbelen. 

Het is niet de bedoeling dat V&D bij een eventuele terugkeer een kopie gaat zijn van de V&D van vroeger. “Ik zou niet meer een warenhuis op de oude manier inrichten. We moeten meer experimenteren. Pas als je online sterker bent geworden, kun je de klanten fysiek iets speciaals aanbieden.”

Managing director Alexander van Slooten vertelde eind vorig jaar al aan RetailTrends dat V&D een fysieke terugkeer overwoog na het vertrek van Hudson's Bay. Dat kwam volgens hem echter nog te vroeg. “Deze kans had beter over twee of drie jaar voorbij kunnen komen. 

V&D ging eind 2015 failliet. April 2016 sloot het laatste warenhuis. In 2018 maakte V&D online een comeback. 

Reacties 12


Ellen Tak 15 aug, 09:30

V&D MOET terug! Vooral voor de grote en groter wordende groep ouderen (tegenwoordig zeer actief) vooral voor het Sociale aspect en veelzijdige herkenbare aanbod van producten en spullen. Met als hoofdzaak het restaurant!!


Mary Verhaaf 13 mrt, 10:44

Elke dag als ik het centrum van apeldoorn loop denk ik aan V&D, kijk ik naar de plek waar het warenhuis was en word heel even weemoedig. Zo jammer dat mijn favoriete winkel er niet meer is. Ik vond het het gezicht van het centrum. Komt v&d terug??? Heel graag!


V&D Liefhebber Willemijn 10 mrt, 03:09

Ik mis V&D. Ik heb er heel wat quality time met vriendinnen doorgebracht. En ik heb er heel wat schrijfwaren, mooie kleding en leuke dingen voor m'n huis gekocht. En de bakkerij, en de chocolade en zoetwaren eilanden... Die hadden toch iets luxueus... Ik zwaai opgelucht Hudson's Bay uit. Wegwezen, en snel V&D 2.0 installeren!


T Van der Mossel 21 jun, 23:58

Kom maar gauw weer terug, ik mis de winkels...


Saskia P. 19 feb, 03:09

Ik wil al die kleren graag passen. En zien of mijn laptop in zo' n rugzak gaat passen. Dat kan dus niet. Een winkel zou me erg welkom zijn. Eeuwig zonde elke keer dat iets niet past een auto weer op en neer te laten rijden. Zegt ook wat over de boeven van ING en zulke investeerders die ons allemaal voor elk wissewasje op olie willen laten komen. Gewoon op de fiets naar de winkel en met een tas achterop terug.
De " millenials" van nu die zo lamlendig zijn dat alles ze aangereikt moeten worden met een onderbetaald zzp busje, staan over 10 jaar ook zonder swap-auto; tegen de tijd dat zij eindelijk ook kinderen krijgen. Schop die lui onder hun kont je winkel in.


E.P.A. Duivenvoorde 11 feb, 14:44

Een echt shop in shop warenhuis zou niet weg zijn.
Het gemak van V & D was dat je er met feestdagen bonbons kon kopen.
Tevens de veelzijdigheid aan bijv. lederwaren, huishoudelijke artikelen. kleding , Rituals (geuren), boeken en toiletartikelen.
Als ik nu een portemonnee of handschoenen nodig heb dan zoek ik me een ongeluk naar een winkel.

De diversiteit aan winkels in Utrecht is om te huilen. Geen zak te beleven.
Als dat onze toekomst is dan zal het wel zo zijn.


Jelle N 11 feb, 13:43

Dit is echt slap gel... zelf invullen . 5 miljoen omzet, waar praat men over. Een warenhuis in Madurodam, dat zal wel kunnen. Groetjes een V en D fan.


Maurice Kempers 11 feb, 11:38

Oh nee. Nou moeten we nog langer Hans van Tellingen aanhoren dat Nederland zit te wachten op een V&D...


Herman Wolsing 11 feb, 11:35

Broodje "gebakken lucht". De heren doen alles om wat publiciteit te genereren en dit is er weer een voorbeeld van. De her Kahn heeft zijn handen vol aan zijn kwakkelende resterende ketens zoals M&S en AT. De heer van Zetten heeft zelf het geld niet en gaat naar mijn mening geen gek vinden om in een dergelijk avontuur te stappen. En marktonderzoek op de Huishoudbeurs lijkt me ook niet de meest ideale plek. Je gaat bij de slager toch ook niet vragen of mensen van vlees houden?


M Terdu, Ph.D 11 feb, 11:24

Een begrijpelijk initiatief en het valt en staat met het assortiment en de positionering, Het zal wel heel bijzonder moeten zijn wil het kans van slagen hebben.


eddy white 11 feb, 03:10

KOM ZEKER MAAR TERUG ONDER EEN NIEUW CONCEPT... 100% DAT HET ZEKER WEL KAN WERKEN...


Johan De Wit 10 feb, 20:50

Doe maar niet. Wordt nooit meer het vertrouwde warenhuis.
Wirdt gewoon Cool Cat 2.0

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!