Winnaar/verliezer van de week: Action en Didi

Winnaar/verliezer van de week: Action en Didi

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Action en Didi.

Winnaar: Action
Op de groei van Action staat al een tijdje geen maat meer. Dat kwam deze week ook weer naar voren uit de Global Powers of Retailing, het jaarlijkse onderzoek van Deloitte over de 250 grootste retailers ter wereld. Action staat in die lijst inmiddels op plek 207, bóven klinkende retailnamen als Neiman Marcus, Hornbach en Tiffany & Co. In de lijst van snelste groeiers, de Fastest 50 die Deloitte altijd gelijktijdig bekendmaakt, staat Action op plek zes. De discounter groeide in de gemeten periode (2013-2018) met gemiddeld maar liefst 29,6 procent per jaar. 

Verliezer: Didi
Uitgeroepen worden tot verliezer van de week is al erg genoeg. Maar als dat voor de tweede keer gebeurt, is het helemaal zuur. Toch kunnen we er niet omheen: deze week werd bekend dat er voor de failliete damesmodeketen Didi definitief geen toekomst meer is. "Er was zeker interesse, maar vooral interesse...

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Action en Didi.

Winnaar: Action
Op de groei van Action staat al een tijdje geen maat meer. Dat kwam deze week ook weer naar voren uit de Global Powers of Retailing, het jaarlijkse onderzoek van Deloitte over de 250 grootste retailers ter wereld. Action staat in die lijst inmiddels op plek 207, bóven klinkende retailnamen als Neiman Marcus, Hornbach en Tiffany & Co. In de lijst van snelste groeiers, de Fastest 50 die Deloitte altijd gelijktijdig bekendmaakt, staat Action op plek zes. De discounter groeide in de gemeten periode (2013-2018) met gemiddeld maar liefst 29,6 procent per jaar. 

Verliezer: Didi
Uitgeroepen worden tot verliezer van de week is al erg genoeg. Maar als dat voor de tweede keer gebeurt, is het helemaal zuur. Toch kunnen we er niet omheen: deze week werd bekend dat er voor de failliete damesmodeketen Didi definitief geen toekomst meer is. "Er was zeker interesse, maar vooral interesse in het uitverkopen van de beschikbare voorraden", zegt curator Marc Le Belle erover. De schade: 81 winkels op slot en vijfhonderd medewerkers (350 fte) die hun baan verliezen. En last but not least: een volgens Le Belle 'grote vaste klantenkring' die zijn kleding nu elders zal moeten kopen. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!