`Merknaam moet aan het begin van de reclame`

Reclames zijn effectiever als de merknaam aan het begin van de commercial wordt vertoond in plaats van aan het einde van het spotje, zo blijkt uit een Amerikaans onderzoek. Veel adverteerders doen dit echter niet, omdat ze in hun reclames spanning willen opbouwen om de aandacht vast te houden. Het tonen van de merknaam aan het begin van een reclame zou dit onmogelijk maken. Volgens de onderzoekers tonen het netwerkmodel van het menselijk geheugen en de samenhangende gedachten van associatief leren dat de merknaam aan het begin van een commercial zorgt voor een betere merkherkenning. Voor hun onderzoek hebben de Amerikaanse wetenschappers gebruikgemaakt van reclames die in het verleden onderscheidingen hebben gekregen. Met behulp van digitale technieken werden twee versies van de reclames gemaakt, eentje met de merknaam aan het begin en eentje met de merknaam aan het einde van de commercial. De merkassociatie was het sterkst bij de zogenaamde beginvarianten. De waardering van de reclame zelf was overigens niet afhankelijk van het moment van tonen van de merknaam.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!