Deze luxe boetiek kreeg de naam La Moitié ('half') met een reden

Deze luxe boetiek kreeg de naam La Moitié ('half') met een reden

De luxemarkt in China groeit snel (met 26 procent in 2019) en is inmiddels goed voor een omzet van dertig miljard euro. Flagshipstores van grote modehuizen en chique boetiekjes duiken dan ook op steeds meer plekken op in het Aziatische land. Zo ook deze eyecatching nieuwe winkel in de stad Guangzhou, La Moitié genaamd. 

De modeboetiek met bijbehorend café is 326 vierkante meter groot en verspreid over drie verdiepingen van Aoyuan City Plaza: een prestigieus gebouw dat bestaat uit een winkelcentrum en meerdere kantoren. Waarom de winkel de naam La Moitié (Frans voor 'half') heeft gekregen, wordt in één oogopslag duidelijk. Het interieur bestaat uit twee visueel verschillende ruimtes, waarbij de ene kant zachtroze en vrouwelijk ingericht is en de andere kant zwart, strak en koel oogt.

De luxemarkt in China groeit snel (met 26 procent in 2019) en is inmiddels goed voor een omzet van dertig miljard euro. Flagshipstores van grote modehuizen en chique boetiekjes duiken dan ook op steeds meer plekken op in het Aziatische land. Zo ook deze eyecatching nieuwe winkel in de stad Guangzhou, La Moitié genaamd. 

De modeboetiek met bijbehorend café is 326 vierkante meter groot en verspreid over drie verdiepingen van Aoyuan City Plaza: een prestigieus gebouw dat bestaat uit een winkelcentrum en meerdere kantoren. Waarom de winkel de naam La Moitié (Frans voor 'half') heeft gekregen, wordt in één oogopslag duidelijk. Het interieur bestaat uit twee visueel verschillende ruimtes, waarbij de ene kant zachtroze en vrouwelijk ingericht is en de andere kant zwart, strak en koel oogt.

Wie de hal binnenloopt, ziet meteen de contrasterende ruimten. Het Franse café bevindt zich aan de linkerkant en is ingericht met ronde bogen en pilaren, klassieke, barokke meubelen en statige kroonluchters. De rechterkant bestaat uit donker graniet, rechte vormen en gladde oppervlakten. De wenteltrap die de twee ruimten met elkaar verbindt, is voor de helft roze en voor de helft zwart. 

Op de bovenste verdieping bevindt zich de flagshipstore van het Chinese modemerk Cheng. De damesafdeling vind je aan de 'roze kant' en het zwart granieten interieur biedt ruimte aan de herencollectie. Ook hier is de scheiding tussen de romantische en de moderne ruimte, ontworpen door One Fine Day Studio, duidelijk zichtbaar. 


 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!