LaDress reorganiseert na jaar van verlies

LaDress reorganiseert na jaar van verlies

LaDress heeft vorig jaar drie winkels gesloten en het personeelsbestand gehalveerd. Het jurkenmerk kampte met verlies en logistieke problemen. “We dobberden op woeste zee en moesten even terug naar de haven”, aldus oprichter Simone van Trojen in Het Parool.

LaDress kwam in 2018 in zwaar weer en schreef in dat jaar voor het eerst rode cijfers. Het merk was volgens Van Trojen te snel gegroeid, zowel in aantal winkels als hoeveelheid kledinglijnen. Op het toppunt waren er in totaal meer dan zeshonderd items in zeven maten, die in alle negen winkels en online verkrijgbaar waren. “Dat is veel, ook omdat we alle logistiek, distributie en voorraadbeheer zelf deden.”

Het modemerk sloot daarop de winkels in de Amsteramdse Runstraat, Rotterdam en Groningen. Ook ging LaDress terug van honderd naar 51 man personeel. Het logistieke team is overgenomen door een partner, waardoor er geen ontslagen vielen. Het aantal items in de collectie werd teruggebracht naar tweehonderd.

LaDress is verder in januari gestart met verkoop via andere partijen. In totaal heeft het label nu 53 verkooplocaties in Nederland, waaronder de Bijenkorf en Wehkamp. Eerder wilde Van Trojen daar niet aan, omdat het de tone-of-voice van het merk zou kunnen schaden.
 

Reacties 1


Reinder Koornstra 24 feb, 17:09

Als "Nieuwe winkelier" met een volledig geïntegreerde webwinkel waren ze zelfs nooit in deze problemen gekomen. Dat had voor vijftig mensen hun baan betekend.
Zo zonde dat iedereen maar blijft doorgaan zoals het altijd ging. We spreken heel modern over 'disruptief gedrag' en 'gamechangers', maar doen daar verder niets mee.
http://www.bricksenclicks.me

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!