Jeneverdestilleerderij Hooghoudt lanceerde dinsdagmorgen vol trots een eigen webshop, maar nog diezelfde dag werd deze alweer offline gehaald. De aanleiding: slijters waren des duivels over het initiatief.
De Facebookpagina stroomde vol met negatieve reacties van slijters. "Fantastisch deze webshop! Nu kan ik alles saneren", zei een slijter cynisch. En een ander: "Fijn, de samenwerking met jullie is net gestart, komen jullie met dit. Erg teleurgesteld." En ook de telefoon stond roodgloeiend bij het Groningse familiebedrijf.
"Deze reactie hadden we niet verwacht", zegt marketingdirecteur Niels Grootenboer. "We zijn er erg van geschrokken." Hooghoudt besloot dat het verstandig was om de webshop 's avonds uit de lucht te halen. Dat gebeurde rond 21.00 uur. De webshop is volgens Grootenboer bedoeld als aanvulling op 'het slijterskanaal'. Er werden vier nieuwe jenevers aangeboden, als service, voor klanten die ze niet bij een winkel in de buurt kunnen kopen. Dat was onder meer afgestemd met een groep slijters, maar de weerstand bleek onverwacht groot.
Hooghoudt is gelijk de dialoog aangegaan met de slijters. "We hebben ze gebeld, we zijn naar ze toe gereden. Om heel goed te begrijpen wat er aan de hand is." De komende twee weken wordt gekeken op welke manier een samenwerking kan worden opgestart, zodat de webshop weer online kan. Want dat de shop wordt gelanceerd, staat volgens Grootenboer 'als een paal boven water'. Waarschijnlijk gebeurt dat eind maart of begin april. "Maar dan in een nieuwe jas. We gaan met de tijd mee, maar we doen het wel met respect voor onze afnemers."
Rianne Konings 27 feb, 15:37
Sascha Leuftink 27 feb, 12:34
Fill Beard 27 feb, 11:56
John Oh ok 27 feb, 00:43
Jurryt Van arend 26 feb, 21:18
Bart Vellinga 26 feb, 18:10