Groeiend Zalando zet in op luxe en tweedehands

Groeiend Zalando zet in op luxe en tweedehands

Zalando gaat meer inzetten op luxe én op tweedehands. Dat past volgens de webwinkel bij de ambitie om 'het startpunt van fashion' te zijn.

Er worden luxemerken toegevoegd aan het premiumsegment. Onlangs gold dat al voor Moschino Couture en Alberta Ferretti. In 2023 moet het aanbod zijn verdubbeld. Daarnaast introduceert Zalando in het najaar de categorie pre-owned: kleding die al is gedragen. Duitsland is als eerste aan de beurt.

Zalando zag vorig jaar het aantal actieve klanten met 4,6 miljoen stijgen tot 31 miljoen. Zij waren goed voor 145 miljoen bestellingen. De omzet steeg met twintig procent naar 6,5 miljard euro, vooral dankzij een sterk laatste kwartaal. De nettowinst ging van 51,2 miljoen naar 99,7 miljoen euro. Zalando verwacht dit jaar een omzetgroei van twintig tot 25 procent. In Spanje komt er een logistiek centrum bij. 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends