Biologische slagerijketen De Groene Weg opent nog dit jaar een eigen webshop. De formule wil zo klanten door het hele land kunnen bedienen, vertelt general manager Allard Bakker tegenover RetailTrends.

De Groene Weg heeft momenteel tien slagerijen in Nederland. Voor de zomer komt er daar nog zeker één bij, maar de twintig winkels waar Bakker ooit op hoopte lijken hem niet reëel. Met een webwinkel wil hij toch landelijke aanwezigheid realiseren. “We krijgen veel opmerkingen van mensen die graag ons vlees kopen, maar veertig of vijftig kilometer van de dichtstbijzijnde slagerij wonen.”

De tien slagerijen, waarvan negen in franchise worden uitgebaat, fungeren tegenwoordig vooral als uithangbord. Bakker vindt het een mooie manier om direct contact met de consument te hebben en zo voeling te houden met wat leeft in de markt. Doordat het aantal ambachtelijke slagers afneemt valt het niet mee verder uit te breiden. Daarnaast wijst hij op de moeilijke marktomstandigheden voor speciaalzaken in zijn algemeenheid.  

Allard Bakker gaat op RetailTrends uitgebreid in op de ontwikkelingen bij De Groene Weg.