De eerste winkel van Afound in Nederland is een feit. Afgelopen maandag opende het Zweedse concern (afkomstig uit de koker van H&M) zijn deuren in het Utrechtse Hoog Catharijne.
De formule werkt als een fysieke marktplaats, waar dagelijks de beste deals worden aangeboden. Afound opereert vanuit een duurzaam oogpunt en wil bestaande mode een tweede leven geven. Daarom liggen er onder meer kleding, schoenen en lifestyleproducten uit het huidige en vorige seizoen in de schappen.
De winkel in Utrecht is ongeveer vierhonderd vierkante meter groot en verkoopt zowel Nederlandse als...
De eerste winkel van Afound in Nederland is een feit. Afgelopen maandag opende het Zweedse concern (afkomstig uit de koker van H&M) zijn deuren in het Utrechtse Hoog Catharijne.
De formule werkt als een fysieke marktplaats, waar dagelijks de beste deals worden aangeboden. Afound opereert vanuit een duurzaam oogpunt en wil bestaande mode een tweede leven geven. Daarom liggen er onder meer kleding, schoenen en lifestyleproducten uit het huidige en vorige seizoen in de schappen.
De winkel in Utrecht is ongeveer vierhonderd vierkante meter groot en verkoopt zowel Nederlandse als internationale merken. Je vindt er merken van de H&M Group, zoals COS, H&M, Arket en & Other Stories, maar ook andere merken als Diesel, Le Specs en Michael Kors hebben er een plekje.
“We richten ons op een brede doelgroep. Zowel de consument die bedachtzaam en duurzaam winkelt en het belangrijk vindt om kledingstukken een tweede kans te geven als een grote groep klanten die bij ons duurdere merken kan vinden voor een goede prijs”, vertelt Joanna Hummel, managing director bij Afound.
Nederland is na Zweden het tweede land dat Afound aandoet. Eerder vertelde Hummel aan RetailTrends dat het zeker is dat de formule ook in 2020 nog verder uitbreidt. “Het zou handig zijn als de volgende markt die we betreden ervaring heeft met het kopen op een marktplaats.” Lees hier het complete interview met Afound.