Hier loop je de zonsondergang tegemoet

Hier loop je de zonsondergang tegemoet

Het Parijse kledingmerk Maison Kitsuné breidt internationaal flink uit. Laatste toevoeging: een pop-upstore in Los Angeles, in de wijk Culver City. De tijdelijke winkel beslaat 56 vierkante meter en is ingericht door Masaya Kuroki, oprichter van het merk. 

Het interieur is een knipoog naar de iconische zonsondergang in de woestijnen van Californië, mede door het gebruik van oranje, goud en wit om de winkel vorm te geven. Die kleuren contrasteren met de industriële panelen van metaal, ruwe vloer en okertonen (die refereren naar de vos, het icoon van het merk).

 

Het Parijse kledingmerk Maison Kitsuné breidt internationaal flink uit. Laatste toevoeging: een pop-upstore in Los Angeles, in de wijk Culver City. De tijdelijke winkel beslaat 56 vierkante meter en is ingericht door Masaya Kuroki, oprichter van het merk. 

Het interieur is een knipoog naar de iconische zonsondergang in de woestijnen van Californië, mede door het gebruik van oranje, goud en wit om de winkel vorm te geven. Die kleuren contrasteren met de industriële panelen van metaal, ruwe vloer en okertonen (die refereren naar de vos, het icoon van het merk).

 

Naast de seizoensgebonden collecties en speciale collecties die tot stand komen door samenwerkingen met andere kledingontwerpers, organiseert Maison Kitsuné in de winkel ook allerlei evenementen, zoals muziekavonden met een dj-set. Naar verwachting is de pop-upstore open tot eind juli, maar het kan maar zo zijn dat de winkel permanent in de Amerikaanse stad blijft.

Maison Kitsuné bestaat al sinds 2002 en heeft onder meer winkels in Parijs, Japan, China, Zuid-Korea en New York. Het merk verkoopt dames- en herenkleding en heeft naast een kledinglijn ook een muzieklabel (Kitsuné Musique) en koffiezaak (Café Kitsuné).

Fotografie: The Ingalls

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!