Whole Foods Market: openheid van salariszaken

Het Amerikaanse Whole Foods brengt aandeelhouders meer op dan andere foodretailers in het land. Dat doet het met een opvallende bedrijfsstrategie: die van het open boek. Iedere werknemer weet namelijk van de andere precies hoeveel hij of zij verdient. Zo worden de gevaren van jaloezie volgens topman John Mackey ingedamd. Bovendien zijn de werknemers zelf voor een groot deel verantwoordelijk voor de te varen koers in het bedrijf. Werknemers aan de macht dus. Uiteindelijk zijn de aandeelhouders bij Whole Foods de grote winnaar. En die aandeelhouders, dat zijn – voor het overgrote deel – de werknemers zelf.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!