‘Bristol moet in 2022 stabiel zijn’

Bristol wil binnen nu en twee jaar 'de boel stabiliseren'. "Als de basis staat kijken we verder", vertelt ceo Elise Vanaudenhove in de serie retaillessen van het maartnummer van RetailTrends. 

Afgelopen jaren verkeerde de fashionketen in zwaar weer en leed het verlies. Vanaudenove, kleindochter van de oprichter van Bristol, is vanaf 2016 ceo van het bedrijf. "Het waren woelige tijden, de omzet stond onder druk, we leden verlies en het boterde niet goed tussen de toenmalige ceo en zijn management", vertelt Vanaudenhove over het moment dat zij bij de kledingketen instapte.

De ceo had al eerder bij Bristol gewerkt, kende het bedrijf en nog 'heel wat van de mensen'. "Een van mijn sterke eigenschappen is dat ik de menselijke kant van het werk bezie. Kracht in het team herkennen, kritisch zijn op wat we doen en hoe we dat doen, motiveren ook: niet ons hoofd laten zakken, dóórzetten."

Die mentaliteit lijkt Bristol er weer bovenop te helpen. In 2018 draaide Bristol nog verlies. In 2019 hoopte het bedrijf break-even te draaien om in 2020 weer winst te boeken. "We openden een Bristol-nieuwe-stijl in Hilversum: meteen zien we meer omzet, nieuwe klanten. Dat is het licht aan het einde van de tunnel. Dat is onze focus", zegt Vanaudenhove. Lees in het maartnummer het complete interview met de Bristol-ceo.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!