Online brillenverkoper Mister Spex realiseerde de afgelopen jaren vijftig tot zestig procent groei in ons land. Dat vertelt Carsten Hennig, head of international en business solutions bij de brillenboer aan RetailTrends. 

Vooral de verkoop van zonnebrillen en contactlenzen gaat goed. "Voor de brillen op sterkte is het online marktaandeel in Nederland nog maar vijf procent. Daar is ruimte voor verbetering", aldus Hennig. 

Die verbetering wil het bedrijf realiseren met de 65 miljoen die het ophaalde tijdens een investeringsronde. Het geld is bedoeld om de omnichannelstrategie van Mister Spex verder uit te rollen en ook meer winkels te openen en internationaal verder uit te breiden. 

Het van oorsprong Duitse bedrijf is sinds 2016 actief in Nederland en zit daarnaast in nog acht Europese landen. Duitsland is verantwoordelijk voor vijftig procent van de omzet, de andere vijftig procent is afkomstig uit de overige negen markten. Lees hier het complete interview met Mister Spex.