Aldi Nord en Aldi Süd voegen hun eigen merken samen. Het gaat om zo'n honderd merken die tegen het einde van het jaar in beide supermarktketens identiek zullen zijn.
Op dit moment verkopen de discounters dezelfde producten nog onder eigen merknamen. Van beide ketens blijft een deel van de namen en verpakkingen bestaan. Per product wordt gekeken welk van de merken het beste is en wat daaraan verbeterd kan worden. Zo moet het assortiment van de supermarkten aan het einde van dit jaar grotendeels overeenkomen.
Volgens Aldi is de 'modernisering en harmonisering' van deze merken een logische stap om zijn marktpositie te versterken, de concurrentie beter het hoofd te kunnen bieden en het 'prijsleiderschap uit te breiden'.
Aldi werd begin jaren zestig opgedeeld in Nord en Süd. Het verhaal gaat dat de broers Karl en Theo Albrecht het oneens waren over de verkoop van tabaksartikelen. Anderen zeggen dat ze uit elkaar gingen omdat ze er verschillende ideeën over leidinggeven op nahielden. Door de jaren heen zochten Nord en Süd elkaar steeds vaker op, bijvoorbeeld op het gebied van marketing. In Nederland zit Aldi Nord.
Reacties 0