PostNL treft maatregelen, maar blijft bezorgen

PostNL treft maatregelen, maar blijft bezorgen

PostNL blijft post en pakketten bezorgen, ondanks het coronavirus. Wel neemt het bedrijf extra maatregelen om de bezorging 'op verantwoorde wijze' te laten plaatsvinden.

Het bezorgen van post, pakketten en andere zendingen draagt volgens PostNL bij aan het in stand houden van het maatschappelijk verkeer. Zo kunnen mensen thuisblijven en bedrijven hun afzetkanalen houden. "Wij zijn ons zeer bewust van onze maatschappelijke rol en de verantwoordelijkheid die we hebben richting al onze stakeholders", aldus ceo Herna Verhagen. "We doen er alles aan om de universele postdienst en de bezorging van pakketten en andere zendingen op verantwoorde wijze voort te kunnen zetten."

Het postbedrijf volgt de algemene richtlijnen van de overheid en houdt naar eigen zeggen contact met de autoriteiten om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Ook neemt PostNL extra maatregelen. Zo hoeven klanten tot nader order niet meer op het scanapparaat te tekenen voor ontvangst van een pakket. De bezorger doet dit voor de ontvanger door de laatste drie tekens van zijn of haar paspoort of rijbewijs te noteren. Ook DPD paste het scanbeleid al aan.

Ook de van oorsprong Zweedse bezorgdienst Budbee treft maatregelen wegens het virus. Het bedrijf adviseert zijn klanten om als bezorgmethode voor de optie 'bij de deur neerzetten' te kiezen. De bezorger plaatst het pakket dan bij de deur en de klant kan deze zonder menselijk contact ophalen. Ook dragen de medewerkers van het bedrijf die in contact komen met de pakketten schone handschoenen en hebben ze volgens Budbee toegang tot 'verscheidene hygiëneproducten'. General Manager bij Budbee Nederland Jørgen Höppener geeft aan dat het bedrijf de vraag naar thuisbezorging met tientallen procenten ziet stijgen, wegens de voorzichtigheid van consumenten als het gaat om 'onnodig' menselijk contact.
 

Reacties

Advies overheid ivm corona wordt niet opgevolgd. In het sorteercentrum staan 200 man in 1 ruimte en staan rug aan rug. 800 chauffeurs lopen in en uit. Personeel wordt niet gehoord. Misschien hier wat meer onderzoek naar doen.

Geplaatst door H. De Brug op 18 maart 2020 om 08:58

Post nl doet wel meer niet bvb zeggen dat pakketjes geleverd zijn wat niet het geval is terwijl verzorgster zelf bevestigd geen ontvangstbewijs te hebben dus praat me niet over post nl

Geplaatst door P. W. J. A. Vereggen op 18 maart 2020 om 11:27

Volgens mij wordt de brievenbus nabij Swinhove niet altijd geleegd. Op donderdag stond aangegeven dat de volgende lichting op woensdag is.

Geplaatst door Quirinus Hoogland op 19 maart 2020 om 17:21

Ik begrijp dat pakketjes wegens de Corona-virus voor je deur worden achtergelaten maar wat als je in een appartementen gebouw woont. Ze bellen aan en laten het pakketje voor de deur van het gebouw op straat staan met de risico dat iemand anders het mee kan nemen voordat je beneden bent om het op te halen. Ik dacht dat het bij je voordeur binnen het gebouw gezet zou worden. Goede service, NOT!!!

Geplaatst door Vivienne Rasmijn op 21 maart 2020 om 10:29

Post.nl volgt de regels van het RIVM niet dus, de medewerkers van de sorteercentra zitten veel te dicht op mekaar met voor bereiden en met sorteren lopen ze met 3a 4 mensen in een ruimte van 2 bij 4 m dus zeker niet verantwoord... en idd wat H van de brug zegt medewerkers worden niet serieus genomen!!! Op straat krijg je en boete als je regels niet hanteert nou dan zou de inspectie of politie heel wat geld kunnen verdienen bij de post

Geplaatst door Frenky Straat op 25 maart 2020 om 18:33

Mijn postbode van de pakjes doet het fantastisch, zeer correct, altijd vriendelijk en adequaat. Hij verdient alle lof ! En de bezorger van de brieven is ook altijd correct.
Het ligt kennelijk aan de persoonlijkheid van de bezorger, die de goede naam van PostNL bezoedelt met zijn verkeerde keuzes. Niet over nagedacht.

Geplaatst door Luc Veu op 29 maart 2020 om 15:51

Laatste nieuws









RetailTrends