Optimale én efficiënte strategische locatiebeslissingen maken in deze turbulente tijden meer dan ooit het verschil. Wil je kunnen inspelen op alle ontwikkelingen in het retail landschap en het grillige consumentengedrag, dan ontkom je niet aan een nieuwe benadering van locatieplanning.

Vanuit haar jarenlange praktijkervaring met inmiddels 100 grotere retailers en dienstverleners weet RetailSonar hoe complex het is om de effecten van een locatiebeslissing (opening, sluiting of relocatie) te voorspellen.

Het goede nieuws is dat je de impact van dit soort beslissingen tegenwoordig met slechts één druk op de knop kunt doorrekenen, door slim gebruik te maken van de kracht van artificial intelligence en big data. 

Specifiek hiervoor heeft RetailSonar – als eerste speler in de Benelux - A.I. en big data samengebracht in een zeer gebruiksvriendelijk cloudplatform. Hiermee zijn retailers en dienstverleners zélf in staat om zelf de impact van sluitingen, openingen en relocaties te kwantificeren, en zo hun netwerk te optimaliseren.

Ben je benieuwd hoe RetailSonar erin slaagt om het buikgevoel en handmatige analyses (ver) te overtreffen? In een whitepaper over dit onderwerp legt zij de fundamenten van het inmiddels op grote schaal bewezen model in detail uit. Ontdek aan de hand van een volledig uitgewerkte case hoe je zelf stap-voor-stap aan datagedreven locatieplanning kunt doen.

Je krijgt antwoord op vragen als:
-    Hoe breng ik het marktpotentieel goed in kaart?
-    Wat kan ik leren uit de verplaatsingsbereidheid van mijn klanten?
-    Hoe beperk ik interne kannibalisatie tot een absoluut minimum?
-    Welke impact hebben concurrenten en de juiste buren op het succes van mijn vestigingen?
-    Wat is de impact van het openen, sluiten of verplaatsen van een vestiging op mijn andere vestigingen?
-    Hoeveel extra omzet kan ik behalen door mijn winkels af te stemmen op de lokale omgeving?
-    Wat is de impact van mijn webshop op mijn fysieke winkel(s) en vice versa?

Download de whitepaper.