H&M groeit door, maar voelt impact coronavirus

H&M groeit door, maar voelt impact coronavirus

H&M zag zijn omzet in het eerste kwartaal van dit boekjaar stijgen met acht procent. De verkopen van de Zweedse modeketen werden vooral in het tweede gedeelte van die periode negatief beïnvloedt door het coronavirus.

Tussen 1 december 2019 en 29 februari 2020 steeg de omzet naar 54,9 miljard Zweedse Kroon, zo’n vijf miljard euro. Het bedrijf noteert een omzetstijging van acht procent en bij constante wisselkoersen vijf procent. Vooral in China ondervond de modeketen de gevolgen van de corona-uitbraak. Daar liepen de verkopen met 24 procent terug in het eerste kwartaal. Op het hoogtepunt van de uitbraak, in februari, waren 334 van de 518 Chinese H&M-winkels gesloten. China, Hongkong, Singapore, Macau, Japan and Taiwan niet meegerekend, stegen de verkopen van de keten in totaal met zeven procent. 

Op dit moment ondervindt de modereus ook de gevolgen van het coronavirus in Europa. Alle H&M-winkels in Oostenrijk, Luxemburg, Bosnië en Herzegovina, Slovenië en Kazachstan zijn vanaf maandag dicht. Dat gold al eerder voor de winkels in Italië, Polen, Spanje, Tsjechië, Bulgarije, Frankrijk en een deel van Griekenland. Online blijft het bedrijf op dezelfde manier opereren. 

Ook in Nederland sluiten steeds meer retailers (tijdelijk) hun deuren in verband met het coronavirus. Volg de laatste ontwikkelingen via ons liveblog
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!